Vrydag 20 November 2015

Die derde tempel

Waar die woord "tempel" in die Skrif gebruik word verwys dit nie oral na
"die tempel van God" nie (Matt. 4:4...),
maar kan ook andersins verwys na 'n "afgodstempel" (1 Kor. 8:10)(G1493),
of na 'n "geestelike tempel" (1 Kor. 3:16). Dit is dus belangrik dat ons gaan kyk na die konteks van skrifte waarin die woord "tempel" gebruik word, asook na die Griekse of Hebreeuse betekenisse daarvan. Verder beskryf die woord tempel in sekere skrifte meer die HEILIGHEID (G2411) daarvan, en ander skrifte verwys daarna as 'n WONING (G3624) of is beskrywend van 'n spesifieke PLEK VAN AANBIDDING (G3485).

In Openb. 11:1,2 en 2 Thess. 2:4 beskryf dit meerendeels 'n "plek van aanbidding".  Meeste geleerdes is van mening dat hierdie twee skrifte verwys na 'n fisiese tempel in die laaste dae, maar ander is weer van mening dat dit eerder verwys na 'n geestelike tempel omdat waar daar oor die fiesiese 2de tempel gepraat word in sekere skrifte (Matt. 4:5, 12:5, 21:12 ens.), 'n ander Griekse woord gebruik word vir "tempel" as in hierdie twee skrifte (Openb. 11:1 en 2 Thess. 2:4):  -Bv., in skrifte oor die 2 de fisiese tempel word meeste van die tyd G2411 gebruik (alhoewel nie altyd nie!), maar in beide Openb. 11 en 2 Thess. 2 word G3485 gebruik (wat dieselfde woord is wat gebruik word in skrifte waar die liggaam soos 'n tempel voorgestel word - Matt. 26:61; 27:40; Mark. 14:58; 15:29; Joh. 2:19,21; 1 Kor. 3:16,17; 6:19; 2 Kor. 6:16; Ef. 2:21).  TOG, sou ons 'n deeglike studie maak, is dit interessant om te sien dat G3485 nie slegs gebruik word in Skrifte waar verwys word na 'n "geestelike tempel" nie, maar ook gebruik word in skrifte waar verwys word na 'n "fisiese tempel"!, bv. Mark. 15:28; Matt. 23:16,17,21,35; Luk. 1:9,21,22.  Sou ons dus veronderstel dat G3485 slegs 'n geestelike verwysing het (soos sommige beweer), dan is dit nie Skriftuurlik korrek nie! En lees ons Openb. 11:1,2 in konteks, is dit duidelik dat dit na 'n fisiese tempel verwys wat in die heilige stad (Jerusalem) sal wees (v.2);  ook dat dit daar beskryf word soos " 'n plek van aanbidding " (11:1).

_________________________________________________________________________________
(1)  Daar is geen skrif wat in soveel woorde verklaar dat 'n derde tempel opgerig sal word voor Jesus Christus terugkom nie, maar daar is wel verskeie skrifte wat daarop dui.  Dit is bv. ook duidelik dat Openb. 11:1,2 verwys na 'n tempel in 'n tydperk voor die wederkoms (kyk ook Mal. 3:1,2).  Openb. 11:2 verklaar ook verder dat hierdie tempel in die heilige stad (Jerusalem) sal wees;
(2)  Die tempel wat beskryf word in Eseg. 40 verwys egter na 'n tempel in 'n tydperk na die wederkoms ("volgende eeu").  Dit verwys dus na die tydperk van Christus Jesus se 1000 jaar Ryk en volgens O.T. profesiee word hierdie tempel voorgestel soos Christus se "troon" (of paleis)(Eseg. 43).  In Sag. 6;12-15 word dit uitgebeeld hoe die Messias ("'n Man wie se naam is Spruit") 'n tempel sal laat bou in die tydperk waarin Hy die land herstel het en die volk veilig laat woon...;
(3)  Daar is ook 'n tempel in die hemel! (Openb. 11:19; 14:17 ens.);
(4)  Maar daar sal geen tempel wees in die nuwe hemel en aarde (Openb. 21) nie, want die nuwe stad Jerusalem wat dan sal neerdaal uit die hemel op die aarde, word gesien as die "tabernakel van God" (Openb. 21:22)(die woord tempel word ook gebruik vir "tabernakel").
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jesus het aansielik baie tyd in die (2de) tempel spandeer en lering gegee.  Op 'n stadium het Hy almal uitgejaag wat geld gemaak het in die tempel en die volgende gese:  (Mar 11:17 - "...Is daar nie geskrywe: My huis moet ‘n huis van gebed genoem word vir al die nasies nie? Maar julle het dit ‘n rowerspelonk gemaak").  Die bedoeling was inderdaad dat die tempel van God ook 'N HUIS VAN GEBED is, "vir alle nasies" (vir enige iemand uit enige nasie wat glo) - nie vir die wat afgode aanbid en ongelowig is nie, maar vir die wat glo en is nie beperk tot die Joodse volk nie.  Verseker het die Here nie bedoel dat enige iemand van enige geloof in Sy tempel kan kom bid tot hulle afgode nie, want Hy is 'n jaloerse God en kan nie afgodsdiens (in Sy tempel) verdra nie!  (en is terloops ook een van die redes waarom Hy die Joodse volk gestraf het - omdat hulle afgodsdiens toegelaat het en dit selfs in Sy tempel beoefen het... (Eseg.;  2 Kon. 21 ens.).  -------------------Terwyl daar groot planne vandag gemaak word vir die bou van die 3 de tempel en al die artikels wat ingaan ook reeds voltooi is, is die feit dat die tempel gesien moet word as 'n HUIS VAN GEBED VIR ALLE NASIES een van die motiverings wat veral in toesprake voorkom en gebruik word om mense positief te kry oor die bou van 'n derde tempel   -   wat wel nie verkeerd is nie, maar ons moet verstaan wat die Here met die woorde "huis van gebed vir alle nasies" bedoel het en dat dit geen afgodsaanbidding insluit nie.  Wat inteendeel kommerwekkend is van die (fisiese) 3 de tempel waarvan ons lees in Openb. 11:1,2, is dat die voorhof buitekant die tempel aan die heidene gegee sal word (en hulle sal die stad 42 maande lank vertrap)...
_________________________________________________________________________________


GEDAGTE:


Christene, of die liggaam van die Christen, word huidiglik gesien as 'n "tempel" omdat die Heilige Gees in hulle woon (Joh. 14:17; Ef. 3:17...). Enige iemand uit enige nasie kan nou deel word van DIE VOLK VAN GOD (kinders van die koninkryk) en het toegang tot die tempel van God (nie net die Jode nie). Paulus praat hiervan in Ef. 2:14, van hoe Jesus Christus die middelmuur afgebreek het... 

In die geval van die wat die Gees van God het, verwys dit na 'n "geestelike tempel". Maar ons moet verstaan dat dit slegs verwys na die wat hulle BEKEER en GLO!; dit verwys nie na ongelowiges nie! Die bou van 'n fisiese tempel van God is egter nie so belangrik vir die wat die Gees van God het nie, maar dit beteken nie dat sou daar 'n fisiese tempel van God gebou word, dit nie heilig is nie!  Die tempel (en vroeer "tabernakel") was ook genoem "die huis van God" omdat dit soos 'n woning was vir die Here om "onder Sy volk te woon".  Dus, wanneer mense "die Christelike kerkgebou" die huis van God noem, dan verwys hulle gewoonlik na die feit dat God by hulle is. 'n Kerkgebou is egter nie opsigself "heilig" nie, want dit is nie gebou en ingestel volgens die instruksies wat die Here gegee het vir 'n "tempel van God" nie (tog is dit afgesonder omdat Christene daar bymekaarkom). 

Wat die geestelike tempel dus aanbetref, is dit heilig (afgesonder vir die Here) omdat die Gees van God daar teenwoordig is (Rom. 11:16);  alhoewel nie alle Christene in hulle lewenswandel heilig is nie... 1 Pet. 1:15, en elke Christen is op 'n pad van godsaligheid.  Die fisiese tempel was bv. ook afgesonder en heilig (soos die geestelike tempel), maar was verskeie male ontheilig deur sondes en afgodsaanbidding, en dit het gewoonlik tot gevolg gehad dat die tempel verwoes is en die volk gestraf is.  Op dieselfde wyse kan Christene wat nie ag gee op die godsaligheid nie, nie verwag dat hulle nie daarvoor geoordeel sal word nie! 

 (1Co 3:16)  Weet julle nie dat julle ‘n tempel van God is en die Gees van God in julle woon nie?
(1Co 3:17)  As iemand die tempel van God skend, sal God hom skend; want die tempel van God is heilig, en dit is julle.

_________________________________________________________________________________

Geen opmerkings nie:

Plaas 'n opmerking

Let wel: Slegs 'n lid van hierdie blog mag 'n opmerking plaas.